קטאן שחר האנושות

199.00

הרחבה עומדת בפני עצמה ואין צורך בגרסאות משחק נוספות על מנת להנות מגרסה זו!


קטאן שחר האנושות, משחק חדש, מעולם משחקי האסטרטגיה המובילים בעולם!

המשחק מבוסס על המשחק הקלאסי ומוסיף עליו רובד אמיתי ומנגנוני תנועה מקוריים, המעניקים לחוויית המשחק נופך היסטורי ייחודי. המשחק פותח צוהר לעידן התפתחות האנושות והתפשטותה על פני כדור הארץ, בתקופה הפרה-היסטורית המכונה נדידת העמים הגדולה.

השחקנים הינם סיירים, היוצאים למסע האנושי הגדול מתוך יבשת אפריקה, במטרה למצוא מקומות חדשים להתיישב בהם. הם מתחרים זה בזה במהלך ניסיונם לפתח תרבויות וטכנולוגיות, איתן יוכלו לצלוח את הנדודים בצורה הטובה ביותר. תהליך ההתקדמות כולל השגת משאבים באמצעות התיישבות אסטרטגית ומשא ומתן עם השחקנים האחרים. הסייר הטוב ביותר יצליח להתגבר על האיומים והסכנות שבדרך ולהותיר את חותמו על דפי ההיסטוריה.

המשחק מיועד ל 3 עד 4 משתתפים

מטרת המשחק קטאן שחר האנושות

להיות השחקן הראשון אשר לזכותו 10 נקודות ניצחון. בנקודת ניצחון זוכים על ידי קידום השבט לאורך המפה תוך מסחר ואינטראקציה עם השבטים האחרים.

תכולת המשחק

  • 1 לוח משחק (דו צדדי המאפשר משחק ל 3 או 4 שחקנים)
  • 1 מגש קלפים
  • 2 דמויות איום
  • 2 קוביות
  • 4 סרגלי קידמה
  • 8 קלפים מיוחדים
  • 13 אסימוני מספר
  • 14 אותות ניצחון
  • 18 לוחיות תגלית
  • 33 לוחיות אתרים
  • 48 כלי משחק
  • 80 קלפי משאבים
  • חוברת הוראות בעברית

הכנת למשחק

  • את לוח המשחק יש להניח במרכז השולחן, בצד המתאים למספר השחקנים, 3 או 4. מספר דובי הקוטב המופעים על הקרחון בהתאמה למספר השחקנים.
  • לצד הלוח יש להניח את סרגלי הקידמה ובקצה כל סרגל, יש להניח לוחיות נקודת ניצחון. בהתאמה לצבע הסרגל.
  • את סימוני המספרים יש לסדר על הלוח. ניתן להיעזר בסידור המוצג בחוברת ההוראות.
  • משאבי בסיס – את קלפי המשאבים, מניחים במגש. יש להניח במרכז השולחן באופן שיהיה נגיש לכלל המשתתפים. מבין המשאבים: עור, עצם, אבן צור ובשר.
  • אותות הניצחון – יונחו בסמוך למשאבי הבסיס.
  • אותות הישרדות – יש להניחם על גבי לוח המשחק – על גבי הענן בעל הצורה המתאימה.
  • לוחיות התגלית – יש לערבב אותם היטב ולהניחם על גבי לוח המשחק.
  • לוחיות האתר – אותם מניחים בצמתים המסומנים על גבי לוח המשחק (מספר האתרים בהם נשתמש נמצא בתלות במספר השחקנים).
  • על הקרחון מניחים את דמות האדם הניאנדרטלי ואת הטיגריס.
  • כל שחקן בוחר צבע, ומקבל: 1 – קלף פעילות, 1 – קלף יתרונות קידמה, 4 סמני קידמה, 6 מחנות ו 2 סיירים.
  • את סמני הקידמה יש להניח בתחילת כל סרגל (עבור כל אחד מהשחקנים).
  • מסדרים את המחנות והסיירים בצמתים על גבי לוח המשחק, ניתן להיעזר בסידור המוצג בחוברת ההוראות.
  • את החלקים הנותרים כל שחקן שם לידו.
  • בתחילת המשחק מחלקים משאבים התחלתים: קלף עור וקלף עצם.

מהלך המשחק קטאן שחר האנושות

לוח המשחק שיצרנו מחולק ל 5 אזורים מרכזים: אפריקה, אירופה, אסיה, אמריקה ואוסטרליה. כל אזור מורכב מ 4 חבלי ארץ שונים מהם השחקנים משיגים משאבים.

יער – מניב עור. מדבר – מניב עצם. מרעה – מניב בשר. הרים – מניבים אבן צור.

חבלי הארץ מוקפים בדרכים וצמתים, הדריכים מגיעות גם לקרחונים וגם מאפשרות מעבר בין יבשות.

המשחק מתנהל בתורות, השחקן הראשון מטיל את הקוביות.

כל תור מתחלק לשני שלבים

השלב הראשון – שלב המשאבים.

השחקן הפעיל מטיל את 2 קוביות המשחק, הסכום שהתקבל קובע אילו חבלי ארץ יניבו משאבים בתור זה, התוצאה חלה על כלל השחקנים השלב השני – שלב הפעולות. הפעולה מתרחשת רק בתנאי שקיים מחנה על צומת בסמוך לחבל הארץ אשר מניב משאבים. כל מחנה מניב משאב!

הסיירים אינם מניבים משאבים בעת הטלת הקוביות.

השלב השני – שלב הפעולות

השחקן הפעיל, יכול לבצע מספר פעולות כרצונו.

מבין הפעלות אותם השחקן יכול לבצע:

מסחר – סחר מכר עם השחקנים והחלפת משאבים. בכל שלב ניתן לבצע מסחר אל מול מלאי המשאבים (3 קלפים זהים, עבור המשאב בו השחקן מעוניין).

יתר הפעולות "עולות" משאבים, את העלויות ניתן למצוא בקלף עלויות הבנייה.

תנועה של סייר – סיירים יכולים לנוע לאורך הדרך, לשם כך נדרש תשלום, עבור הזזת כל סייר יש לבצע תשלום בנפרד, לא ניתן להזיז סייר יותר מפעם אחת בתור.
מספר הצעדים שניתן לנוע נמצא בתלות בהתקדמות המופיע על סרגל ההתקדמות.

צומת בה יש לוחיות תגלית, לא ניתן לחצות, עד אשר השחקן ממלא את כל הדרישות המופיעות.

צומת בה יש לוחיות אתר, ניתן לחצות / לעצור עליהן.

המרת סייר במחנה – יש לבצע תשלום בהתאם לקלף העליות. את הסייר ולוחות האתר, מחליפים במחנה אחד, לוחיות האתר הופכת לנקודת ניצחון.

השחקן הראשון אשר אוסף 4 סוגים של לוחיות אתר (בהתאם לייבשת) זוכה באות מגלה הארצות הטוב ביותר, אשר מקנה לו 2 נקודות ניצחון. שחקנים שיזכו באות לאחר מכן, יזכו בנקודת ניצחון אחת בלבד.

התקדמות על סרגלי הקדמה

העלות עבור כל התקדמות תלויה ברמת הקידמה והתפתחות אנושית בהתאם למופיע על גבי ברגל הקידמה. צייד, ביגוד, מזון ובנייה. התקדמות על פני הסרגלים תאפשר יתרונות, כשם שמופיע בסרגל.

בכל סרגל, השחקן הראשון שמצליח להביא את סמן הקידמה שלו לרמה הגבוהה ביותר, זוכה בלוחיות נקודת הניצחון שעליה. סרגלי הקידמה של הביגוד והבנייה מאפשרים חשיפת תגליות חדשות. חשיפת תגליות חדשות היא הכרחית בעת תנועה על גבי הלוח – לצורך חשיפת תגלית המופיע בדרך.

רק השחקן הראשון שחוצה את לוחיות התגלית, זוכה בה. על כל לוחיות מופיעה אחת מהאפשרויות הבאות:

  1. איום – התקדמות על פני סרגל הצייד, או חשיפה של תגלית הכוללת איום.
    יש לבחור את אחד האיומים – האדם הניאנדרטלי או הטיגריס.
    האדם הניאנדרטלי – יזוז לחבל ארץ ביבשת אירופה או אסיה לבחירתכם.
    טיגיריס – יזוז לחבל ארץ ביבשת אמריקה או אוסטרליה לבחירתכם.
    האיום מכסה את אסימון המספר ומונע קבלת משאבים בשלב הטלת הקובייה.
    בנוסף, השחקן שמיקם את האיום רשאי לקחת קלף רנדומאלי מהיד של החשקנים מהמחנות הסמוכים לאיום.
  2. מידבור – יש להסיר אסימון אחד לבחירתכם מאזור אפריקה, בהתאם לחבל הארץ המופיע על לוחית התגלית. מאותו רגע, חבל הארץ הזה לא יספק משאבים בשלב הטלת הקובייה.
  3. הישרדות (סימול של חייה) – בהתאם לענן התואם, תקבלו אות הישרדות אשר מקנה לשחקן 1 נקודות ניצחון.

השחקו הראשון אשר אוסף 2 אותיות תגלית, זוכר באות הסייר האמיץ. אשר מקנות לו נקודת ניצחון. בכל עת ששחקן אחר מחזיק ביותר אותיות תגלית, נקודות הניצחון עוברת לאותו השחקן.

הטלת סכום 7 בקוביות

כל שחקן שיש לו למעלה מ 7 קלפי משאבים, עליו להחזיר מחצית מהקלפים למלאי המשאבים (מספר קלפים אי זוגי, מעגלים כלפי מטה).

בנוסף, השחקן רשאי לקחת קלף משאב אחד מאחד השחקנים.

התור מסתיים כאשר השחקן סיים את כל הפעולות אותם הוא יכול ומעונין להשלים.

המשחק לגילאים: 12-99

סל הקניות שלי
מוצרים שנצפו לאחרונה
קטגוריות
קטאן שחר האנושות מבית הקוביה

קטאן שחר האנושות

199.00

Request a Call Back