חג פסח שמח, משלוחים מהירים ב 4 ימי עסקים
קרקסון, במהלך המשחק תיצרו מפה פיזית של חלקי הארץ. תסללו דרכים ארוכות, תבנו ערים בצורות, תבקרו בבתי התפילה ותעּבדו את האדמה הפורייה.
תוכלו להציב את המיפלים שלכם כעוברי אורח, כאבירים, כאנשי דת או כאיכרים, על מנת לצבור ניקוד.
המשחק קרקסון קל ללמידה ובעל רמות אתגר מגוונות.
מפת המשחק בכל פעם נראית אחרת, כי השחקנים קובעים היכן להוסיף אריחים של ערים, אזורי מרעה או דרכים, בצרפת של ימי הביניים, וכיף לשחק בו שוב ושוב.
המשחק מיועד ל 2 עד 5 משתתפים
מטרת המשחק קרקסון
בסיומו של משחק, תסכמו את הניקוד הסופי. השחקן בעל מספר הנקודות הרב ביותר ינצח במשחק.
תכולת המשחק
- לוח ניקוד
- 84 אריחי קרקעות:
המייצגים דרכים, ערים ובתי תפילה המוקפים כולם בשדות. - 40 מיפלים רגילים:
8 מכל צבע: צהוב, אדום, ירוק, כחול ושחור. - 5 מיפלים גדולים:
המכונים אנשי דת; איש דת אחד מכל צבע. - חוברת הוראות משחק בעברית.
הכנות למשחק
האריחים נחלקים לשתי קבוצות על פי צבע גב האריח:
אריח הפתיחה ואריחי הנהר הינם בעלי גב כהה ושאר האריחים הינם בעלי גב בהיר. הבדל זה נועד להקל עליכם לארגן את המשחק לקראת תחילתו.
- הניחו את אריח הפתיחה (אריח בעל גב כהה) במרכז השולחן. ערבבו את שאר האריחים והניחו אותם במספר ערמות אשר פניהן כלפי מטה, כך שלכל שחקן תהיה גישה לערמה אחת לפחות.
- הניחו את לוח הניקוד על יד אזור המשחק.
מהלך המשחק קרקסון
המשחק מתנהל בתורות על פי כיוון השעון, החל מהשחקן הצעיר ביותר.
תור מורכב משלושה שלבים אותם יש לבצע כסדרם. לאחריהם, התור עובר אל השחקן הבא.
- הנחת אריח שלפו מן הערמה אריח אחד בלבד והניחו אותו, כשפניו כלפי מעלה, בצמוד לאריח שהונח קודם לכן.
- הצבת מיפל באפשרותכם להניח מיפל אחד מתוך המלאי שלכם על גבי האריח שהונח זה עתה.
- חישוב הניקוד חשבו את הניקוד בו זכיתם כתוצאה מהנחת האריח בתור זה.
דרכים
- הנחת אריח – ניתן להניח את אריח בצמוד לאריח קודם, וזאת בתנאי שימשיך את תוואי הנוף הקיים.
- לאחר הנחת האריח, באפשרותכם להציב מיפל כעובר אורח על גבי אחד משלושת קטעי הדרך שעל האריח.
ניתן להציב מיפל רק בתנאי שאין מיפלים נוספים לאורך הדרך.
במידה והדרך עדין אינה סלולה במלואה, לא תקבלו עבורה ניקוד.
אם אחד השחקנים מניח אריח הממשיך את הדרך עליה הוצב המיפל שלכם, הוא אינו רשאי להציב עליה מיפל משלו. - חישוב הניקוד, כאשר הדרך נסגרת בשני קצותיה, למשל, כאשר הדרך הסתיימה בכפר או בעיר או כאשר הדרך יצרה לולאה סגורה,
סלילת הדרך הושלמה, וניתן יהיה לחשב את ערכה במהלך שלב 3. - הניקוד מציינים על ידי קידום המיפלים על גבי לוח הניקוד. קדמו את המיפל שלכם בצעד אחד עבור כל נקודה בה זכיתם.
לאחר חישוב הניקוד, הסירו את המיפל שזיכה אתכם בנקודות, והשיבו אותו אל המלאי האישי שלכם.
ערים
- הנחת אריח הניחו את האריח שנשלף באופן שימשיך את תוואי הנוף הקיים.
אם שלפתם אריח המציג חלק מתוך עיר, עליכם להניח את מקטע העיר החדש בצמוד למקטע העיר הקיים. - הצבת מיפל לאחר הנחת האריח, אתם רשאים להציב מיפל כאביר על מקטע העיר המוצג על האריח. ניתן להציב מיפל רק בתנאי שאין אבירים נוספים במקום כלשהו על גבי העיר.
- חישוב הניקוד בנייתה של עיר מסתיימת כאשר היא מוקפת בחומות מכל עבריה ואין בתוכה מרווחים פנויים.
כאשר תניחו את האריח המשלים את בניית העיר, תזכו בניקוד, משום שהמיפל שלכם הוצב בתוכה.
כל אריח בעיר שלמה מזכה אתכם ב – 2 נקודות.
כל שלט אצולה המתנוסס בעיר מזכה אתכם ב- 2 נקודות נוספות.
עם תום חישוב הניקוד, הסירו את המיפל מתוך העיר השלמה והשיבו אותו אל המלאי האישי שלכם, כפי שעשיתם לאחר חישוב הנקודות עבור הדרכים.
בתי תפילה
- הצבת מיפל כאיש דתלאחר הנחת האריח, אתם רשאים להציב מיפל אחד כאיש דת בתוך בית התפילה.
- בית תפילה, נחשב פעיל רק כאשר הוא מוקף מכל עבריו באריחים אחרים.
קבלו נקודה אחת עבור בית התפילה ונקודה נוספת עבור כל אריח הסובב אותו.
סיום המשחק
המשחק מסתיים כאשר כל האריחים הונחו. כעת, מחשבים את הניקוד הסופי כדי לקבוע מי צבר את הניקוד הגבוה ביותר וניצח במשחק.
חישוב נקודות סופי:
- מיפלים – מיפלים אשר נותרו על גבי הלוח, מזכים בנקודות רק במידה ובנייתם לא הושלמה.
- דרך שלא הושלמה – אריח המכיל קטע מן הדרך מזכה בנקודה אחת, בדיוק כפי שמנקדים דרך שלמה.
- עיר שלא הושלמה – אריח השייך לעיר וכל שלט אצולה מזכים בנקודה אחת.
עיר שלא הושלמה מזכה במחצית הנקודות אותה מזכה עיר שלמה. - בית תפילה – האריח של בית התפילה מזכה בנקודה אחת, וכל אריח המקיף אותו מזכה בנקודה אחת, בדיוק כפי שמנקדים בית תפילה במהלך המשחק.
- במהלך חישוב הניקוד עבור שדה, זוכה האיכר בשלוש נקודות עבור כל עיר שהושלמה הגובלת בשדהו.
פירוט לגבי שדות ואיכרים – מופיע בחוברת המשלימה של המשחק!
המשחק לגילאים: 7-99